Kopardım aldım bir tanesini daha iliştirdiklerimden zihnime,
Koydum karşıma dinledim, aman bir geveze bir geveze.
Doldurdum içini incir çekirdeklerinin, üzerine bir tutam bahane,
Yeni çıktı fırından, buyurmaz mısınız siz de bir tane?

16.08.2011

Popolin

Sıçrayarak uyandım. Kalp atışlarım sanki yatağın içine doğru depar atıyordu. Kirpiklerim kaşlarıma karışmış, tavanda sabit bir noktaya bakıyordum. Put kesilmiştim. Neredeydim?
 Yine o ses...  Annemin desibel rekorları kıran kahkahasıydı bu. Nefesimi tuttuğumu o an fark ettim. Gözlerimi tekrar kapatarak  gevşemeye çalıştım.  Anlaşılan Aysel Teyze yine bizdeydi.
 Yatağımda doğruldum, çişim gelmişti. İki üç dakikalık sersemlik evresinden sonra, kapının girişinde birbirine küsmüş sırtı dönük abim Rıfat’ın lacivert terliklerini ayağıma geçirerek mutfağa doğru ilerledim. 5 numara büyük bu terliklerle şapıdık şapıdık yürümek ne büyük keyifti.
 Annem ve Aysel Teyze  karşılıklı oturmuşlar kahve içiyorlardı. Annemin gündeminde bugün babam vardı, pek bir neşeliydi. Beni fark etmediler bile. ''Ay benim adam geçende götünden soluyarak geldi eve, meğersem götünde kıl dönmesi olmuş. Göt korkusuna doktora da gidememiş tabi, bütün gün götünü yere koyamadığından dolanmış durmuş sokaklarda. Götü donmuş bir vaziyette geldi eve. İki laf bile etmedi, yemeğini yediği gibi devirdi götünü uyudu. E bütün gün kaldırmazsan götünü kahve masasından götünde kıl da döner çıban da çıkar. Göt göbek desen zaten hak getire...’’
Ablam okuldan gelmiş olmalıydı. Odasına doğru yol alırken sesi gittikçe yakınlaşmaya başladı. Kapısı aralıktı. Telefonda birisiyle konuşuyordu. Beni görünce  ‘’ bi dakka Dilara, Ece geldi odaya’’ diyip beni kapının dışına doğru itekledi. ‘‘Ablacım telefon konuşmam bitince seninle oynamaya gelicem ben, sen şimdi git Caillou’yu izle, tamam mı?’’ Tamam değildi. Gitmedim. Kapıyı kapattığı anda kapıya dayadım kulağımı. ''Dilara inanamazsın hepsini götünden uydurmuş, Cenk bizi yüzleştirince nasıl göt oldu anlatamam! Ezgi’nin iyice götü kalktı bu aralar zaten, her gördüğü şeye göt atıyo, karpuz götlü nolucak Bide sürmüyo mu o allıkları, iyice götüme benziyo o zaman. Ama nasıl da göt gibi kaldı, görseydin bugün götünle gülerdin. Bana götlük yapmak göt ister kızııımm!’’
Anahtar sesi duydum.  ‘’Abiiii!’’ diyerek kapıya koştum.  Zafer Abi’yle birlikte antrenmandan çıkıp bize gelmişlerdi.  Bacaklarına sarıldım. Başımı okşayıp beni çözerken bir yandan da sözlerine hararetli hararetli devam ediyordu.  Kızgındı. ‘’Göt kadar yerde 11 kişi nasıl giyinip soyunalım, kokar tabi leş gibi. Verdikleri delik formaları da alsınlar götlerine soksunlar. Sen de ne götsün boolum, iki laf etmeyi götün yemiyo,  göt gibi bırakıyosun adamı ortada.  Bi gün çok pis göt edicem onları ama duuurr...’’
Kimse benimle ilgilenmiyordu. Götün götün annemin yanına tekrar gittim. ‘’Anneee çişim geldiiiii.’’
Annem: ’‘Koş koş koş! Geliyorum hemen.’’ 
Annem pijamamı giydirirken ‘’ anne götüm kaşınıyo’’ dedim.  Annem sıkı bir şaplak indirdi götüme. ‘’ Sakın duymamayım bir daha! Ayıp demiyo muyum ben sana, popo kızım popo, aaaa! Biber sürücem o diline ama...’’
Elim götümde acı içinde yürürken salona, çoktan tutturmuştum ben kendi türkümü:
‘’Pooopo popolin popolin popoya… ‘’

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder